BUDÍNOVÁ, Irena. Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice (Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 200 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4. ISBN 978-80-210-9215-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
Name (in English) Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks
Authors BUDÍNOVÁ, Irena.
Edition 1. dotisk 1. vyd. Brno, 200 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4, 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9215-0
Keywords (in Czech) nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie
Keywords in English gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 7/1/2022 08:36.
Abstract
Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.
Abstract (in English)
The main goal of the monograph is to show various ways of solving word tasks by gifted pupils of the elementary school. The first part of the monograph is theoretical and deals with the issues of gifted pupils. The practical part deals with analysis of solving strategies used by pupils.
PrintDisplayed: 25/4/2024 10:20