B 2021

Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice

BUDÍNOVÁ, Irena

Basic information

Original name

Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice

Name (in English)

Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks

Edition

1. dotisk 1. vyd. Brno, 200 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4, 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-9215-0

Keywords (in Czech)

nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie

Keywords in English

gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 7/1/2022 08:36, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.

In English

The main goal of the monograph is to show various ways of solving word tasks by gifted pupils of the elementary school. The first part of the monograph is theoretical and deals with the issues of gifted pupils. The practical part deals with analysis of solving strategies used by pupils.