Detailed Information on Publication Record
2021
Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice
Name (in English)
Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks
Authors
Edition
1. dotisk 1. vyd. Brno, 200 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4, 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9215-0
Keywords (in Czech)
nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie
Keywords in English
gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 7/1/2022 08:36, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.
In English
The main goal of the monograph is to show various ways of solving word tasks by gifted pupils of the elementary school. The first part of the monograph is theoretical and deals with the issues of gifted pupils. The practical part deals with analysis of solving strategies used by pupils.