BRÜCKNEROVÁ, Karla. Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory. (Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities). 1st ed. Brno: MuniPress, 2021, 249 pp. ISBN 978-80-210-9914-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory.
Name (in English) Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition 1. vyd. Brno, 249 pp. 2021.
Publisher MuniPress
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
ISBN 978-80-210-9914-2
Keywords (in Czech) vzájemné učení, vysoké školství, kombinované studium, vysokoškolská didaktika, kvalitativn výzkum
Keywords in English peer learning, higher education, part-time studies, instructional design in higher education, qualitative research
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 11/1/2022 12:35.
Abstract
Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:35