Detailed Information on Publication Record
2021
Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic
DOSEDLA, Martin, Karel PICKA and Michal HANZLBasic information
Original name
Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic
Name in Czech
Názory učitelů na využití VR technologií ve vzdělávání na základní škole v ČR
Authors
DOSEDLA, Martin, Karel PICKA and Michal HANZL
Edition
ICETA 2021 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2021
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-1-6654-2101-0
Keywords (in Czech)
virtuální realita; vzdělávání; základní škola; rozhovory;
Keywords in English
virtual reality; education; primary school; interview;
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2022 08:00, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
V originále
This study examines the possibilities of using virtual reality (VR) technology in education at the second level of primary schools in the Czech Republic. Due to the relatively new and rapidly developing technology, there is a lack of similarly oriented studies in the Czech Republic. The study uses a focus group method to understand teachers' perceptions of VR and the possibilities of its use in the educational process. In this regard, the study provides innovative and yet unpublished findings.
In Czech
Tato studie se zabývá možnostmi využití technologie virtuální reality (VR) ve vzdělávání na druhém stupni základních škol v České republice. Vzhledem k poměrně nové a rychle se rozvíjející technologii neexistuje dostatek podobně orientovaných studií v rámci ČR. Studie využívá metody ohniskové skupiny pro poznání, jak učitelé vnímají VR a možnosti jejího nasazení ve vzdělávacím procesu. V tomto ohledu přináší studie inovativní a dosud nepublikované poznatky.
Links
MUNI/A/1356/2020, interní kód MU |
|