k 2021

Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic

DOSEDLA, Martin, Karel PICKA and Michal HANZL

Basic information

Original name

Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic

Name in Czech

Názory učitelů na využití VR technologií ve vzdělávání na základní škole v ČR

Authors

DOSEDLA, Martin, Karel PICKA and Michal HANZL

Edition

ICETA 2021 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2021

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-6654-2101-0

Keywords (in Czech)

virtuální realita; vzdělávání; základní škola; rozhovory;

Keywords in English

virtual reality; education; primary school; interview;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2022 08:00, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Abstract

V originále

This study examines the possibilities of using virtual reality (VR) technology in education at the second level of primary schools in the Czech Republic. Due to the relatively new and rapidly developing technology, there is a lack of similarly oriented studies in the Czech Republic. The study uses a focus group method to understand teachers' perceptions of VR and the possibilities of its use in the educational process. In this regard, the study provides innovative and yet unpublished findings.

In Czech

Tato studie se zabývá možnostmi využití technologie virtuální reality (VR) ve vzdělávání na druhém stupni základních škol v České republice. Vzhledem k poměrně nové a rychle se rozvíjející technologii neexistuje dostatek podobně orientovaných studií v rámci ČR. Studie využívá metody ohniskové skupiny pro poznání, jak učitelé vnímají VR a možnosti jejího nasazení ve vzdělávacím procesu. V tomto ohledu přináší studie inovativní a dosud nepublikované poznatky.

Links

MUNI/A/1356/2020, interní kód MU
Name: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masaryk University