W 2021

Specifický výzkum: Angažovanost

WOLFOVÁ, Kateřina a Zuzana SLOVÁČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Specifický výzkum: Angažovanost

Název anglicky

Specific research: Engagement

Autoři

WOLFOVÁ, Kateřina a Zuzana SLOVÁČKOVÁ

Vydání

2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

učitelská angažovanost; pracovní smysluplnost; vyhoření; spokojenost; výzkum

Klíčová slova anglicky

teachers’ engagement; work meaningfulness; burnout; satisfaction; research
Změněno: 21. 1. 2022 01:00, Mgr. Kateřina Wolfová

Anotace

ORIG EN

V originále

Celodenní online workshop byl pořádán v rámci projektu specifického výzkumu „Specifika pracovní angažovanosti v kontextu pandemie COVID-19“. Dopolední blok byl určen studentům Psychologického ústavu. Cílem bylo představit studentům konstrukt pracovní angažovanost a přiblížit jim konkrétní zkušenosti s výzkumem – plánování a realizace výzkumu v praxi, etické aspekty, vedení rozhovoru s respondenty, představení rolí jednotlivých členů výzkumného týmu a přínosy zapojení do výzkumu v rámci studia. Na dopolední části aktivně participovali členové výzkumného týmu, kteří se podíleli na dílčích výstupech projektu a vedení rozhovorů. Odpolední část byla určena učitelům základních škol, s nimiž byly vedeny rozhovory. Mezi prezentujícími byly také školní psycholožka a oblastní metodička prevence. Témata odpoledního bloku byla volena s ohledem na učitelskou profesi – protektivní faktory syndromu vyhoření, komunikace učitel-žák-rodič, učitelská angažovanost a její projevy, výzkumné zjištění na základě rozhovorů. Oba bloky měly společný záměr – vzájemné sdílení zkušeností a propojení teorie a praxe.

Anglicky

The whole day online workshop was organized as part of the specific research project "Specifics of work engagement in the context of the COVID-19 pandemic". The morning part was intended for students of the Department of Psychology. The aim was to introduce students to the construct of work engagement and present them to specific research experiences - planning and implementation of research in practice, ethical aspects, interviewing respondents, introducing the roles of individual members of the research team, and the benefits of being involved in research. Members of the research team participating in the partial outputs of the project and conducting interviews were actively involved in this part. The afternoon part was intended for primary school teachers with whom interviews were conducted. Among the presenters were also a school psychologist and a regional prevention methodologist. The topics of the afternoon part were chosen concerning the teaching profession - protective factors of burnout syndrome, teacher-student-parent communication, teacher engagement, and its manifestations, research findings based on interviews. Both parts had a common goal - sharing experiences and connecting theory and practice.

Návaznosti

MUNI/A/1295/2020, interní kód MU
Název: Specifika pracovní angažovanosti u vybraných profesí v kontextu pandemie COVID-19 (Akronym: SPA)
Investor: Masarykova univerzita, Specifika pracovní angažovanosti u vybraných profesí v kontextu pandemie COVID-19
Zobrazeno: 8. 11. 2024 13:41