V originále
Celodenní online workshop byl pořádán v rámci projektu specifického výzkumu „Specifika pracovní angažovanosti v kontextu pandemie COVID-19“. Dopolední blok byl určen studentům Psychologického ústavu. Cílem bylo představit studentům konstrukt pracovní angažovanost a přiblížit jim konkrétní zkušenosti s výzkumem – plánování a realizace výzkumu v praxi, etické aspekty, vedení rozhovoru s respondenty, představení rolí jednotlivých členů výzkumného týmu a přínosy zapojení do výzkumu v rámci studia. Na dopolední části aktivně participovali členové výzkumného týmu, kteří se podíleli na dílčích výstupech projektu a vedení rozhovorů. Odpolední část byla určena učitelům základních škol, s nimiž byly vedeny rozhovory. Mezi prezentujícími byly také školní psycholožka a oblastní metodička prevence. Témata odpoledního bloku byla volena s ohledem na učitelskou profesi – protektivní faktory syndromu vyhoření, komunikace učitel-žák-rodič, učitelská angažovanost a její projevy, výzkumné zjištění na základě rozhovorů. Oba bloky měly společný záměr – vzájemné sdílení zkušeností a propojení teorie a praxe.
Anglicky
The whole day online workshop was organized as part of the specific research project "Specifics of work engagement in the context of the COVID-19 pandemic". The morning part was intended for students of the Department of Psychology. The aim was to introduce students to the construct of work engagement and present them to specific research experiences - planning and implementation of research in practice, ethical aspects, interviewing respondents, introducing the roles of individual members of the research team, and the benefits of being involved in research. Members of the research team participating in the partial outputs of the project and conducting interviews were actively involved in this part. The afternoon part was intended for primary school teachers with whom interviews were conducted. Among the presenters were also a school psychologist and a regional prevention methodologist. The topics of the afternoon part were chosen concerning the teaching profession - protective factors of burnout syndrome, teacher-student-parent communication, teacher engagement, and its manifestations, research findings based on interviews. Both parts had a common goal - sharing experiences and connecting theory and practice.