k 2021

Proces identifikace žáků třetích tříd ZŠ s literárním a divadelním arte(f)aktem

JINDRA, Miroslav

Basic information

Original name

Proces identifikace žáků třetích tříd ZŠ s literárním a divadelním arte(f)aktem

Name in Czech

Proces identifikace žáků třetích tříd ZŠ s literárním a divadelním arte(f)aktem

Name (in English)

The process of identifying third grade elementary school students with literary and theatrical arti(f)act

Edition

XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60206 Specific literatures

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

identifikace, recepce, dětský čtenář, dětský divák, reflektivní dílna

Keywords in English

identification, reception, children's reader, children's spectator, reflective workshop
Změněno: 14/1/2022 13:15, MgA. Miroslav Jindra, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá výzkumem identifikace dětských čtenářů a dětského divadelního publika s uměleckým dílem. Uvádí dílčí výsledky obsahové analýzy z reflektivních dílen, které doplňují a konkretizují předchozí prezentované výstupy v rámci disertačního projektu.

In English

The paper deals with the research of the identification of children's readers and children's theatrical audiences with a work of art. It presents partial results of content analysis from reflective workshops, which complement and concretize the previous presented outputs within the dissertation project.

Links

MUNI/A/1596/2020, interní kód MU
Name: Jazyková a literární komunikace IV. (Acronym: JLK4)
Investor: Masaryk University