NOVOTNÁ, Pavla, Hana STADLEROVÁ and Jitka NOVOTNÁ. Home alone – Creative Results of Quarantining. 2020. ISBN 978-80-908056-0-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Home alone – Creative Results of Quarantining
Name in Czech Sama doma - Tvůrčí výsledky z karantény
Name (in English) Home alone – Creative Results of Quarantining
Authors NOVOTNÁ, Pavla, Hana STADLEROVÁ and Jitka NOVOTNÁ.
Edition 2020.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL The booklet of abstracts is a co-publication by the Palacký University Olomouc | Faculty of Education and the Czech Section of INSEA.
ISBN 978-80-908056-0-6
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D., učo 20806. Changed: 8/9/2022 14:55.
Abstract
Home alone – Creative Results of Quarantining The paper presents current creative outputs of students of the Faculty of Education at Masaryk University in Brno – future kindergarten teachers, that were created during the lockdown due to the coronavirus epidemic. The initially contact taught practical art seminars of the spring semester turned into a systematic individual work on a personal project, whose aim was to be strongly connected with the personalities, interests and hobbies of the students. Consultations, inspiration, mutual interactions and the presentation of the process of creation and the resulting works all have moved to virtual space. Despite the feelings of insecurity and fear, the sudden and unexpected situation allowed many to slow down and avoid distractions, stay at home, immerse themselves more, and begin to fully create.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje aktuální tvůrčí výstupy studentů- budoucích učitelů mateřských škol Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, které vznikly během lock- downu. Z původně kontaktních seminářů praktických výt- varných kurzů v jarním semestru se stala systematická samostatná práce na vlastním projektu, jehož cíl byl silně spjat s osobnostmi, zájmy a koníčky studentů. Konzultace, inspirace, vzájemné interakce a prezentace procesu tvorby a výsledných děl se všechny přesunuly do virtuálního pro- storu. Navzdory pocitům nejistoty a strachu umožnila náhlá a nečekaná situace mnoha lidem zpomalit a vyhnout se rozptýlení, zůstat doma, více se ponořit a začít plně tvořit.
Links
MUNI/A/1593/2020, interní kód MUName: Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů (Acronym: Výtvarná pedagogika)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:19