Detailed Information on Publication Record
2021
Marketing prodeje nemovitých věcí a daňové souvislosti
PAPAVASILEVSKÁ, Sandra and Martina VAVŘÍKOVÁBasic information
Original name
Marketing prodeje nemovitých věcí a daňové souvislosti
Name in Czech
Marketing prodeje nemovitých věcí a daňové souvislosti
Name (in English)
Real estate sales marketing and tax context
Authors
PAPAVASILEVSKÁ, Sandra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina VAVŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, COFOLA 2021 : část 3, p. 498-517, 20 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50501 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/21:00123771
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-8628-9
Keywords (in Czech)
Daň z nabytí nemovitých věcí; marketing; prodej nemovitých věcí; reklama; propagace
Keywords in English
Real Estate Transfer Tax; Marketing; Real Estate Sale; Advertising; Promotion
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2022 15:42, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek představuje moderní marketingové metody cílené na zefektivnění uskutečnění prodeje nemovitých věcí v souvislosti s vybranými daňovými povinnostmi, které se k dané propagaci a následnému prodeji vážou. Autorky se domnívají, že spolu se zrušením daně z nabytí nemovitých věcí zájem o koupi nemovitých věcí vzroste a prodejcům se tak nabídne reagovat na zvýšenou poptávku a investovat své prostředky do efektivnějších a moderních marketingových nástrojů, které si vyžaduje technologický pokrok dnešní doby. Zároveň je tak úkolem textu zmapovat stěžejní povinnosti podnikajících subjektů, kteří nemovité věci nabízejí k prodeji, dále charakterizovat povahu takové reklamy z hlediska právní regulace, a nakonec komplexně zhodnotit, z hlediska četnosti povinností související s prodejem, vliv daňových povinností na podobu marketingu prodávajících subjektů. Autorky v textu docházejí ke zjištění, že právní regulace prodeje nemovitosti si zaslouží dostát legislativních změn, které mohou usnadnit marketing i prodej. Příspěvek v širším kontextu řeší střet právní regulace reklamy a daňového práva a akcentuje tak na důležitost multioborového pohledu na tuto problematiku.
In English
This contribution highlights the use of various marketing methods that improve the sale of a real estate in correlation with selected tax obligations related to the promotion and subsequent sale. According to authors opinion, with the real estate transfer tax being abolished, an increase of the sale of real estates could be the outcome. Sellers will thus have the chance to respond to such demand and consider using effective and modern marketing tools that are required with respect to the latest technological advances. At the same time, the text aims to 1) map key obligations of business entities that sell real estate 2) characterize the nature of these advertisements from the legislative point of view 3) and thus comprehensively evaluate, in terms of frequency of obligations, possibilities and downfalls of this business environment. Authors make the conclusion that the legal regulation of real estate sales deserves various legislative changes. In a broader context, the paper addresses the conflict between the legal regulation of advertising and tax law and emphasizes the importance of a multidisciplinary view of this issue.
Links
MUNI/A/1511/2020, interní kód MU |
|