B 2021

Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Basic information

Original name

Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory

Name (in English)

Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities

Edition

1. vyd. Brno, 249 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-9913-5

Keywords (in Czech)

vzájemné učení, vysoké školství, kombinované studium, vysokoškolská didaktika, kvalitativní výzkum

Keywords in English

peer learning, higher education, part-time studies, instructional design in higher education, qualitative research

Tags

Změněno: 18/1/2022 09:53, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.

In English

The book presents peer learning among part-time students as an essential part of their higher education experience. It summarizes the research that indicates that students' achievement, well-being, and study engagement are related to peer learning. Possibilities for supporting peer learning are discussed. Qualitative research of peer learning among part-time students studying for educational degrees offers descriptions of contextual influences and peer learning situations. Based on patterns of occurrence of peer learning situations, three types of peer learning among part-time students are defined: studying beside peers, studying together with peers, and studying due to peers. Each type brings specific benefits and requires distinct support.