PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ a Karel DOLEČEK. První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? |
Název česky | První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? |
Název anglicky | Students' first moments in a university environment: Help them or let them learn by themselves? |
Autoři | PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ a Karel DOLEČEK. |
Vydání | 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Uspořádání workshopu |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Klíčová slova česky | integrace do studia,student,nováček,univerzitní prostředí |
Klíčová slova anglicky | integration into study period, student, newcomer, university environment |
Změnil | Změnila: Mgr. Tereza Vengřinová, učo 427800. Změněno: 19. 1. 2022 08:34. |
Anotace |
---|
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost. |
Anotace česky |
---|
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost. |
Anotace anglicky |
---|
Imagine a first-year student who is 19 years old and has just moved to Brno from a small village in northern Moravia. If we ask her, "What was your first meeting with the university?" and "What was your first day like?" We often come across the answer: "I didn't know where to go if I was going to the right building. I was nervous and I didn't know anyone." This is a situation that usually happens to newcomers during their first meetings with the university, the faculty and teachers. A discussion on Students' first moments in a university environment: Helping or letting them learn by themselves? Reveal how we can make it easier for students to get started in the new environment and why it is important to pay attention to them. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1467/2020, interní kód MU | Název: Vyučování a učení na vysokých školách (Akronym: Vyučování a učení na vysokých školách) |
Investor: Masarykova univerzita, Vyučování a učení na vysokých školách |