PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ and Karel DOLEČEK. První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? (Students' first moments in a university environment: Help them or let them learn by themselves?). 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat?
Name in Czech První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat?
Name (in English) Students' first moments in a university environment: Help them or let them learn by themselves?
Authors PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ and Karel DOLEČEK.
Edition 2021.
Other information
Type of outcome Organization of a workshop
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Keywords (in Czech) integrace do studia,student,nováček,univerzitní prostředí
Keywords in English integration into study period, student, newcomer, university environment
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Vengřinová, učo 427800. Changed: 19/1/2022 08:34.
Abstract
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost.
Abstract (in Czech)
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost.
Abstract (in English)
Imagine a first-year student who is 19 years old and has just moved to Brno from a small village in northern Moravia. If we ask her, "What was your first meeting with the university?" and "What was your first day like?" We often come across the answer: "I didn't know where to go if I was going to the right building. I was nervous and I didn't know anyone." This is a situation that usually happens to newcomers during their first meetings with the university, the faculty and teachers. A discussion on Students' first moments in a university environment: Helping or letting them learn by themselves? Reveal how we can make it easier for students to get started in the new environment and why it is important to pay attention to them.
Links
MUNI/A/1467/2020, interní kód MUName: Vyučování a učení na vysokých školách (Acronym: Vyučování a učení na vysokých školách)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:19