C 2021

Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV

HÁJKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV

Název česky

Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV

Název anglicky

Unique and group in the shared: questions of teaching practice through the eyes of a teacher and a student of Deapartment of Art Education

Autoři

HÁJKOVÁ, Lucie

Vydání

1. vyd. Praha, Participace v umění a ve výchově, od s. 123-147, 24 s. 2021

Nakladatel

Dokořán/ Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9969-2

Klíčová slova česky

školní praxe, pedagogická fakulta, reflexe, diskuze, výuka

Klíčová slova anglicky

school practice, Faculty of Education, reflection, discussion, teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2022 07:09, Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Pro studenty Pedagogické fakulty je jednou z nejdůležitějších zkušeností jejich pedagogická praxe. V kapitole je představen systém praxí na PdF MU se zvláštním zaměřením na semináře, které studenty při plnění jejich praxe provází. Právě v seminářích je nejlépe možné reflektovat potřeby studentů a následně na ně reagovat ze strany vyučujících. Vzniká tak specifický prostor, ve kterém pedagogové i studenti společně utvářejí bezpečný prostor, ve kterém se vzájemnou interakcí budoucím učitelům dostává zpětné vazby, podpory a odpovědí na otázky, které si s sebou přinášejí. Tato participace na utváření vlastního obsahu pomáhá studentům naplnit jejich potřeby a vyučujícím poskytuje podněty, jak svou podporu co nejlépe zacílit. Ambicí příspěvku je poukázat na důležitost vytvoření takového prostředí a benefitů, ze kterých pak mohou všichni zúčastnění profitovat, stejně jako poukázat na některé konkrétní nesnáze, se kterými se studenti učitelských oborů potýkají.

Anglicky

For students of the Faculty of Education, one of the most important experiences is their teaching practice. The chapter introduces the system of internships at PdF MU with a special focus on seminars that accompany students in the performance of their internship. It is in the seminars that it is best to reflect the needs of the students and then respond to them from the teachers. This creates a specific space in which teachers and students together create a safe space in which future teachers receive feedback, support and answers to the questions they bring with each other through mutual interaction. This participation in shaping one's own content helps students meet their needs and provides teachers with incentives to best target their support. The ambition of the paper is to point out the importance of creating such an environment and benefits, from which all participants can benefit, as well as to point out some specific difficulties that students of teaching subjects face.

Návaznosti

MUNI/A/1593/2020, interní kód MU
Název: Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů (Akronym: Výtvarná pedagogika)
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v prostředí reálných a virtuálních světů
Zobrazeno: 7. 11. 2024 13:46