BRÜCKNEROVÁ, Karla. Význam vzájemného učenímezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti (IMPORTANCE OF PEER LEARNING AMONG PART-TIME STUDENTS IN PREVENTING DROP OUT). Lifelong learning - celoživotní vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021, vol. 11, No 1, p. 11–37. ISSN 1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam vzájemného učenímezi studenty kombinovaného studia pro prevenci studijní neúspěšnosti
Name (in English) IMPORTANCE OF PEER LEARNING AMONG PART-TIME STUDENTS IN PREVENTING DROP OUT
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition Lifelong learning - celoživotní vzdělávání, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2021, 1804-526X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211101011
Keywords (in Czech) vzájemné učení, vysokoškolské studium, kombinované studium, předčasné ukončení studia, biografické narativní rozhovory, písemné narativy, studijní neúspěšnost, focus groups, spolupráce mezi studenty
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 23/1/2022 20:28.
Abstract
Cílem příspěvku je zodpovědět otázku, jak vzájemné učení mezi českými studenty kombinovaného studia pedagogických oborů na veřejných vysokých školách působí jako prevence neúspěšného ukončení studia. Na základě analýzy 28 biografických narativních rozhovorů, 94 písemných narativů a 6 focus groups ukážu, že vzájemné učení vnímají zapojení studenti jako klíčovou část svých studií. Vzájemné učení totiž usnadňuje studentům adaptaci a orientaci ve vysokoškolském prostředí, pomáhá jim smysluplně pracovat s obsahy studia a podílí se i na jejich motivaci ve studiu pokračovat.
Abstract (in English)
The paper aims to answer how peer learning among Czech part-time students studying in educational programs in public tertiary education prevents drop out. The analysis covers 28 narrative biographies, 94 written narratives, and 6 focus groups. Results show that involved part-time students perceive their peer learning as a crucial element of their studies. Peer learning helps them adapt to higher education studies, enables them to work meaningfully with studied contents, and enhances their motivation to complete their studies.
Links
GA18-15451S, research and development projectName: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 26/4/2024 19:30