LUBĚNOVÁ MORALES, Anna. Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu (Reading for pleasure in French at B1 level: research design). In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu
Name in Czech Čtení pro zábavu ve francouzštině na úrovni B1: design výzkumu
Name (in English) Reading for pleasure in French at B1 level: research design
Authors LUBĚNOVÁ MORALES, Anna.
Edition Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) čtení pro zábavu; literatura ve výuce francouzštiny; litrerární text; design výzkumu; smíšený design
Keywords in English reading for pleasure; literature in FSL; literary text; reading comprehension; research design; mixed-methods research
Changed by Changed by: Mgr. Anna Luběnová Morales, učo 471717. Changed: 25/3/2022 11:41.
Abstract
Jak zapojit do učebního procesu a jak se studenty francouzštiny pracovat s tzv. „čtením pro zábavu“? Na tuto otázku hledá odpověď současný disertační výzkum na téma: Autentický literární text a dobrovolné čtení ve francouzštině na úrovni B1. Cílem výzkumu je sestavit čtenářské profily studentů francouzštiny na osmiletých gymnáziích v České republice, kteří disponují jazykovou úrovní B1. Příspěvek představí nejen cíle výzkumu, ale také jeho budoucí design. Půjde o výzkum smíšený, konkrétně kvantitativně-kvalitativní. První kvantitativní část bude pracovat s respondenty z řad učitelů francouzštiny. Hlavní kvalitativní část výzkumu bude probíhat s respondenty z řad studentů. Výzkum je plánován na dobu jednoho školního roku.
Abstract (in English)
How to incorporate in the learning process "reading for pleasue" and how to work with it with FSL students? The present research on the topic: Authentic literary text and voluntary reading in FSL at level B1, seeks an answer to this question. The aim of the research is to compile reader profiles of FSL students at eight-year grammar schools in the Czech Republic who dispose of French at B1 language level. The paper will present not only the goals of this research, but also its future research design. It will be a quantitative-qualitative mixed-methods research. The first quantitative part will work with respondents from among Czech FSL teachers. The main qualitative part of the research will take place with FSL student respondents. The research is planned for one school year.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MUName: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Acronym: AKTEV X)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 24/6/2024 20:49