MIROVSKÝ, Tomáš. Význam psychologického kontraktu a komunikace v udržení motivace dobrovolníků (The importance of psychological contract and communication in maintaining volunteer motivation). DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ v pomáhajících profesích. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o., 2021, roč. 5, No 1, p. 78-89. ISSN 2570-7612.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam psychologického kontraktu a komunikace v udržení motivace dobrovolníků
Name (in English) The importance of psychological contract and communication in maintaining volunteer motivation
Authors MIROVSKÝ, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ v pomáhajících profesích, Praha, Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o. 2021, 2570-7612.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50403 Social topics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14510/21:00123911
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) Dobrovolníci; velké sportovní akce; motivace; komunikace
Keywords in English Volunteers; mega sports events; motivation; communication
Tags rivok JS2022 d4405
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Changed: 6/5/2022 08:22.
Abstract
Příspěvek se věnuje významu komunikace s dobrovolníky na velkých sportovních akcích a preferencí způsobů komunikace v období před zahájením sportovní akce a následně během konání. Upozorňuje na potřebu dobře naplánované a zvolené komunikace v době od přihlášení dobrovolníků k účasti na sportovní akci až do doby těsně před akcí samotnou a potřebě naplnění psychologického kontraktu mezi dobrovolníkem a organizátorem akce.
Abstract (in English)
The article focuses on the importance of communication with volunteers at major sporting events and the preferences of communication methods in the period before and during the sporting event. It draws attention to the need for well-planned and well-chosen communication from the time volunteers sign up to participate in a sporting event until just before the event itself and the need to fulfil the psychological contract between the volunteer and the event organiser.
PrintDisplayed: 23/7/2024 10:12