BAKEŠOVÁ, Václava, Hana DELALANDE and Sylva NOVÁKOVÁ. La situation de l’enseignement du français dans les établissements scolaires en République tchèque (The situation of French teaching in schools in the Czech Republic). In Bulletin de la SUF. 1st ed. Plzeň: Sdružení učitelů francouzštiny, 2021, p. 32-40.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name La situation de l’enseignement du français dans les établissements scolaires en République tchèque
Name in Czech Situace výuky francouzštiny ve školách v České republice
Name (in English) The situation of French teaching in schools in the Czech Republic
Authors BAKEŠOVÁ, Václava, Hana DELALANDE and Sylva NOVÁKOVÁ.
Edition 1. vyd. Plzeň, Bulletin de la SUF, p. 32-40, 9 pp. 2021.
Publisher Sdružení učitelů francouzštiny
Other information
Original language French
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Webové stránky domovského pracoviště autorek, KFJ PdF MU, kde je článek zveřejněn se souhlasem nakladatele
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka francouzštiny; dotazníkově šetření mezi učiteli; aktuální výzvy ve výuce francouzštiny v ČR
Keywords in English teaching French; a questionnaire survey among teachers; current challenges in teaching French in the Czech Republic
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 26/2/2022 11:56.
Abstract
En 2020, une analyse des besoins des enseignants de français a été réalisée sous forme d'une enquête nationale dans le but d’obtenir une vision plus large de la situation des établissements scolaires et des difficultés que les enseignants rencontrent. Le questionnaire en ligne a été créé dans le cadre de coopération de la SUF, Gallica, des didacticiens des Facultés de Pédagogie et de l’Institut Français de Prague. Cet article contient la présentation des résultats de l'enquête.
Abstract (in Czech)
V roce 2020 byla provedena analýza potřeb učitelů francouzštiny formou celostátního dotazníkového šetření s cílem získat širší pohled na situaci škol a na těžkosti, se kterými se učitelé setkávají. Online dotazník vznikl v rámci spolupráce SUF, Gallica, didaktiků pedagogických fakult a Francouzského institutu v Praze. Tento článek obsahuje prezentaci výsledků šetření.
Abstract (in English)
In 2020, an analysis of the needs of French teachers was carried out in the form of a national survey with the aim of obtaining a broader view of the situation of schools and the difficulties that teachers encounter. The online questionnaire was created in the framework of cooperation between the SUF, Gallica, didacticians from the Faculties of Pedagogy and the French Institute in Prague. This article contains the presentation of the results of the survey.
PrintDisplayed: 26/6/2024 18:29