BAKEŠOVÁ, Václava. Nouvelles approches de promotion de FLE : pour une formation „durable“ des enseignants de FLE (New approaches to promoting FFL: for a “sustainable” training of FFL teachers). In XXVe Symposium de l‘Association tchèque des professeurs de français. La classe de FLE écolo. Poděbrady 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nouvelles approches de promotion de FLE : pour une formation „durable“ des enseignants de FLE
Name in Czech Nové přístupy k propagaci FLE: pro „udržitelný“ rozvoj vzdělávání učitelů FLE
Name (in English) New approaches to promoting FFL: for a “sustainable” training of FFL teachers
Authors BAKEŠOVÁ, Václava.
Edition XXVe Symposium de l‘Association tchèque des professeurs de français. La classe de FLE écolo. Poděbrady 2021. 2021.
Other information
Original language French
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání učitelů; udržitelný rozvoj; propagace francouzštiny
Keywords in English teacher education; Sustainable Development; promotion of French Language
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 26/2/2022 11:58.
Abstract
Dans cet atelier de nouveaux moteurs et approches motivantes pour l'enseignement du français sont proposés. L'une des propositions actuelles est la carte interactive du français naissante qui permettra de nouer de nouvelles formes de coopération entre différents degrés des écoles et des entreprises. Le développement des compétences encadré dans les programmes de formation de futurs enseignants de FLE y est associé.
Abstract (in Czech)
V tomto workshopu jsou navrženy nové podněty a motivující přístupy pro výuku francouzštiny. Jedním z aktuálních návrhů je vznikající interaktivní mapa francouzštiny, která umožní navazovat nové formy spolupráce mezi různými stupni škol i firem. S tím rovněž souvisí rozvoj kompetencí jako součástí studijních programů pro budoucí učitele FLE.
Abstract (in English)
In this workshop new engines and motivating approaches for the teaching of French are proposed. One of the current proposals is the emerging interactive map of French which will make it possible to establish new forms of cooperation between different levels of schools and businesses. The development of skills framed in the training programs for future FFL teachers is associated with this.
PrintDisplayed: 4/7/2024 16:55