ČEŘOVSKÁ, Martina. Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 141 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 9. ISBN 978-80-210-9903-6. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ
Název česky Pronunciation in Learning German at Secondary Schools
Autoři ČEŘOVSKÁ, Martina.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 141 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 9, 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9903-6
Klíčová slova česky výslovnost, chyba, transfer, výuka němčiny jako druhého cizího jazyka, empirický výzkum
Klíčová slova anglicky pronunciation, error, transfer, teaching of German as a second foreign language, empirical research
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 28. 1. 2022 09:35.
Anotace
V publikaci je prezentován empirický výzkum výslovnostních chyb českých žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku na základní škole. Jeho cílem bylo ověřit, v jaké míře mají žáci obtíže s výslovnostními jevy v němčině, ve kterých čeští rodilí mluvčí obvykle chybují. Dále bylo zjišťováno, jakým způsobem se v chybách projevuje transfer z dříve osvojených jazyků žáka, tj. mateřského jazyka (češtiny) a prvního cizího jazyka (angličtiny). V rámci teoretických východisek je pozornost věnována různým pojetím výslovnosti z hlediska cílů výuky cizích jazyků, definicím jazykových chyb, jejich příčinám, dále pak vývoji výslovnostní normy spisovné němčiny a metodickým přístupům při zkoumání chyb.
Anotace anglicky
This publication presents an empirical research of pronunciation mistakes of Czech students learning German as a second foreign language at elementary school. The aim of the research was to verify the extent of the students’ pronunciation difficulties with German pronunciation phenomena error-prone for Czech native speakers. The research determined in what way these errors manifest themselves in the transfer from the students’ previously acquired languages, i.e. their mother tongue (Czech) and the first foreign language learnt (English). Within the theoretical foundation, the focus is put on different concepts of pronunciation in terms of foreign language teaching objectives, definitions of language errors and their causes, the development of the German pronunciation standard and methodological approaches to error analysis.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 20:14