POŘÍZKOVÁ, Kateřina. Úvod do aplikované korpusové lingvistiky: možnosti využití korpusů ve výuce a studiu cizího jazyka. Online. 2022, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úvod do aplikované korpusové lingvistiky: možnosti využití korpusů ve výuce a studiu cizího jazyka
Název anglicky Introduction into applied corpus linguistics: corpora as a medium for L2 teaching and learning
Autoři POŘÍZKOVÁ, Kateřina
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky korpusová lingvistika; DDL; osvojování slovní zásoby
Klíčová slova anglicky corpus linguistics; data-driven learning; corpus-based methodology; corpus-driven methodology; vocabulary acquisition
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:51.
Anotace
Hlavním cílem workshopu bylo představit základní možnosti využití jazykových korpusů ve výuce a studiu cizích jazyků. Na konkrétních příkladech vybraných jazyků (latina, stará řečtina, akademická angličtina, čeština jako cizí jazyk) byla demonstrována základní charakteristika dvou stěžejních metodologických přístupů korpusové lingvistiky v jazykové výuce (na korpusu založený a korpusem řízený přístup). Účastníci workshopu byli postupně vedeni k zamyšlení nad tím, jakým způsobem lze proces osvojování slovní zásoby a s ní spjatých gramatických pravidel s pomocí korpusů zefektivnit.
Anotace anglicky
The aim of the workshop was to present the challenges of using language corpora in teaching and learning foreign languages. The basic characteristics of two key methodological approaches to corpus linguistics in language teaching (corpus-based and corpus-driven approach) were demonstrated on specific examples of selected languages (Latin, Ancient Greek, Academic English, Czech as a Foreign Language). The workshop participants were gradually led to think about how the process of learning vocabulary and related grammar patterns can be made more efficient with the help of corpora.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:33