DENGLEROVÁ, Denisa, Radim ŠÍP, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, František TRAPL, Miroslav BIELIK and Lenka ĎULÍKOVÁ. Inkluze v situačním poli: výzkum komplexního fenoménu (Inclusion in the situational field: research on a complex phenomenon). In 29. konference ČAPV. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze v situačním poli: výzkum komplexního fenoménu
Name in Czech Inkluze v situačním poli: výzkum komplexního fenoménu
Name (in English) Inclusion in the situational field: research on a complex phenomenon
Authors DENGLEROVÁ, Denisa, Radim ŠÍP, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, František TRAPL, Miroslav BIELIK and Lenka ĎULÍKOVÁ.
Edition 29. konference ČAPV, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; diverzita; diferenciace; školní management; situační analýza
Keywords in English inclusive education; diversity; differentiation; school management; situational analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Changed: 28/2/2022 18:10.
Abstract
Na Symposiu 29. konference ČAPV jsme prezentovali dílčí výsledky výzkumného záměru podporovaného GAČR, Cesta k inkluzivní škole. Prezentovali jsme dílčí zjištění, datový soubor jsme získali prostřednictvím dlouhodobého pozorování na třech školách a rozhovory s konkrétními aktéry působícími ve výchově-vzdělávacím procesu na dotčených školách. Získaná data jsme analyzovali prostřednictvím situační analýzy (SA). Na sympoziu jsme prezentovali výsledky výzkumu také pomocí relačních map a dalších nástrojů SA.
Abstract (in English)
At the Symposium of the 29th ČAPV Conference, we presented partial results of the research project supported by GAČR, The Path to Inclusive Schools. We presented partial findings, the data set was obtained through long-term observations in three schools and interviews with specific actors involved in the educational process in the schools concerned. We analyzed the data collected through situational analysis (SA). At the symposium we also presented the research results using relational maps and other SA tools.
Links
GA19-13038S, research and development projectName: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Czech Science Foundation, Roads Towards 21st Century Inclusive School: An Ethnographic Approach
PrintDisplayed: 30/4/2024 20:16