Detailed Information on Publication Record
2021
Školní management jako určující prvek inkluze
GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI and František TRAPLBasic information
Original name
Školní management jako určující prvek inkluze
Name in Czech
Školní management jako určující prvek inkluze
Name (in English)
School management as a determining element of inclusion
Authors
Edition
Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech)
inkluze; komunita; školský management; podpůrná opatření; situační analýza
Keywords in English
inclusion; community; school management; support measures; situation analysis
Změněno: 14/4/2022 09:29, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit dílčí výsledky případové studie vesnické školy, která koncem 90. let 20. století jako jedna z prvních běžných základních škol začala začleňovat žáky s nejrůznějšími typy znevýhodnění. Cílem výzkumu bylo identifikovat klíčové momenty této transformace, analyzovat způsoby a formy vedení vesnické školy a souvislost s její inkluzivní vizí. Výsledky studie naznačují, že v našem případě je pro nastavení vize školy postava ředitelky stěžejním elementem celého procesu.
In English
The aim of the paper is to present partial results of a case study of a village school which, in the late 1990s, was one of the first mainstream primary schools to include pupils with various types of disadvantage. The aim of the research was to identify the key moments of this transformation, to analyse the ways and forms of leadership of the village school and the connection with its inclusive vision. The results of the study indicate show that in our case, the figure of the headmistress is central to setting the school's vision. element of the whole process.
Links
GA19-13038S, research and development project |
|