POUČOVÁ, Marcela. Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Quand la peluche s’en mêle. Le potentiel didactique d'un récit littéraire dans une classe des langues.
Authors POUČOVÁ, Marcela.
Edition 2021.
Other information
Original language French
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; 2. světová válka; literatura pro děti a mládež; didaktika cizího jazyka
Keywords in English Todd Hasak-Lowy; Michael Gruenbaum; Tomi Ungerer; Second world war; literature for children and youth; foreign language didactics
Changed by Changed by: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D., učo 5583. Changed: 28/2/2022 21:19.
Abstract
La conférence était centrée sur le potentiel didactique de la littérature jeunesse. Comme exemple a servi le livre Otto (1999) de Tomi Ungerer, qui décrit la vie d'enfants juifs et allemands pendant la Seconde Guerre mondiale et s'adresse aux plus jeunes lecteurs. La conférence a apporté plusieurs suggestions concrètes sur la manière de travailler la littérature pour enfants et adolescents en classe de français langue étrangère.
Abstract (in Czech)
Přednáška se zaměřila na didaktický potenciál literatury pro děti. Jako příklad posloužila kniha Otto (1999) autora Tomiho Ungerera, která popisuje život židovských a německých dětí za 2. světové války a je určena nejmenším čtenářům. Přenáška přinesla několik konkrétních návrhů jak pracovat s literaturou pro děti a mládež v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka.
Abstract (in English)
The lecture focused on the didactic potential of children's literature. An example is the book Otto (1999) by Tomi Ungerer, which describes the lives of Jewish and German children during World War II and is intended for the youngest readers. The lecture brought several concrete suggestions on how to work with literature for children and young people in French as a foreign language class.
PrintDisplayed: 24/6/2024 21:47