SUQUET, Petra. Informační a komunikační technologie a přístupy Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (Information and communication technologies and approaches of the Common European Framework of Reference for Languages). Online. In Magnanimitas. Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021. Hradec Králové: Magnanimitas, 2021, p. 757-764. ISBN 978-80-87952-35-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační a komunikační technologie a přístupy Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Name (in English) Information and communication technologies and approaches of the Common European Framework of Reference for Languages
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021, p. 757-764, 8 pp. 2021.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00124071
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87952-35-1
Keywords (in Czech) cizí jazyk; Společný evropský referenční rámec pro jazyky; Informační a komunikační technologie; akčně zaměřený přístup; interkulturní přístup; interdisciplinární přístup
Keywords in English foreign language; The Common European Framework of Reference for Languages; Information and communication technologies; action-oriented approach; intercultural approach; interdisciplinary approach
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 1/3/2022 07:36.
Abstract
Článek zkoumá přístupy propagované Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (akčně zaměřený přístup, interkulturní přístup a interdisciplinární přístup) s přihlédnutím ke kontextu zavádění informačních a komunikačních technologií do výuky cizích jazyků.
Abstract (in English)
The paper analysis the approaches promoted by the Common European Framework of Reference for Languages (an action-oriented approach, an intercultural approach, and an interdisciplinary approach), in the context of the introduction of information and communication technologies in teaching and learning foreign languages.
PrintDisplayed: 31/5/2024 03:19