SOUSA DE SENA, Ítalo, Alenka POPLIN a Bruno DE ANDRADE. GeoMinasCraft: A Serious Geogame for Geographical Visualization and Exploration. Online. In S. C. M. Geertman, Christopher Pettit, Robert Goodspeed, Aija Staffans. Urban Informatics and Future Cities. 1st. Cham: Springer, Cham, 2021, s. 613-632. ISBN 978-3-030-76058-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-76059-5_30.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název GeoMinasCraft: A Serious Geogame for Geographical Visualization and Exploration
Autoři SOUSA DE SENA, Ítalo (76 Brazílie, domácí), Alenka POPLIN a Bruno DE ANDRADE.
Vydání 1st. Cham, Urban Informatics and Future Cities, od s. 613-632, 20 s. 2021.
Nakladatel Springer, Cham
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14310/21:00124080
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-3-030-76058-8
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-76059-5_30
UT WoS 001059153300031
Klíčová slova anglicky Minecraft; Landscape; Geodiversity; Playtest; Values
Štítky rivok, topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Změněno: 9. 2. 2024 08:42.
Anotace
This chapter concentrates on the implementation of the geogame GeoMinasCraft and its use for geographical virtual explorations. The game was implemented to study the use of geospatial data for the visualizations of landscapes in a serious game. The users/players can take on an adventure, explore the landscapes, learn about geodiversity, and face different challenges. The game takes us to the City of Ouro Preto in Minas Gerais in Brazil. The city was selected due to its historical significance and socio-cultural values. We used satellite images and transformed them into blocks imitating these real-world landscapes and cities in Minecraft. We tested the game prototype with nine students which gave us the needed feedback for the improvements of the first prototype. This chapter summarizes the game concept, its implementation, and the testing results. We conclude the chapter with a discussion and further research directions.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaVNázev: Postdoc2MUNI
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:44