MAREŠ, Jan and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Kulatý stůl (panelová diskuse) k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů (Round table (panel discussion) on the forthcoming reform of undergraduate teacher training). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kulatý stůl (panelová diskuse) k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů
Name (in English) Round table (panel discussion) on the forthcoming reform of undergraduate teacher training
Authors MAREŠ, Jan and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ.
Edition XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) reforma pregraduální přípravy učitelů
Keywords in English reform of undergraduate teacher training
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 15/2/2022 09:43.
Abstract
Kulatý stůl k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů za účasti zástupců fakult připravujících učitele (doc. Kratochvílová) a zástupců MŠMT (Mgr. Mušata, Mgr. Arnoštová). Se třemi diskutovanými tématy: - studentská výuková praxe (a jaká) jako jádro profesní přípravy - oborová didaktika a učitelská propedeutika v profesní přípravě učitelů (vč. systému dalšího vzdělávání) aneb co, kdy a jak učit (budoucí) učitele - evaluace profesní přípravy učitelů (co o profesní přípravě víme a co vědět potřebujeme)
Abstract (in English)
Round table on the planned reform of undergraduate teacher training with the participation of representatives of faculties preparing teachers (doc. Kratochvílová) and representatives of the Ministry of Education (Mgr. Mušata, Mgr. Arnoštová). With three topics discussed: - student teaching practice (and what) as the core of vocational training - subject didactics and teacher propaedeutics in teacher training (incl. system of further education) or what, when and how to teach (future) teachers - evaluation of teacher training (what we know about training and what we need to know)
PrintDisplayed: 8/8/2024 10:47