k 2021

Kulatý stůl (panelová diskuse) k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů

MAREŠ, Jan and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ

Basic information

Original name

Kulatý stůl (panelová diskuse) k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů

Name (in English)

Round table (panel discussion) on the forthcoming reform of undergraduate teacher training

Edition

XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

reforma pregraduální přípravy učitelů

Keywords in English

reform of undergraduate teacher training
Změněno: 15/2/2022 09:43, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Kulatý stůl k připravované reformě pregraduální přípravy učitelů za účasti zástupců fakult připravujících učitele (doc. Kratochvílová) a zástupců MŠMT (Mgr. Mušata, Mgr. Arnoštová). Se třemi diskutovanými tématy: - studentská výuková praxe (a jaká) jako jádro profesní přípravy - oborová didaktika a učitelská propedeutika v profesní přípravě učitelů (vč. systému dalšího vzdělávání) aneb co, kdy a jak učit (budoucí) učitele - evaluace profesní přípravy učitelů (co o profesní přípravě víme a co vědět potřebujeme)

In English

Round table on the planned reform of undergraduate teacher training with the participation of representatives of faculties preparing teachers (doc. Kratochvílová) and representatives of the Ministry of Education (Mgr. Mušata, Mgr. Arnoštová). With three topics discussed: - student teaching practice (and what) as the core of vocational training - subject didactics and teacher propaedeutics in teacher training (incl. system of further education) or what, when and how to teach (future) teachers - evaluation of teacher training (what we know about training and what we need to know)