XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
NOVÁKOVÁ, Ester. XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury (The XIIIth Student Academic Conference of the Department of Czech Language and Literature). 2021. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury |
Name in Czech | XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury |
Name (in English) | The XIIIth Student Academic Conference of the Department of Czech Language and Literature |
Authors | NOVÁKOVÁ, Ester (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2021. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a conference |
Field of Study | 60206 Specific literatures |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/21:00124122 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Katedra českého jazyka a literatury; studentská vědecká konference; sborník příspěvků; česká literatura; český jazyk; didaktika |
Keywords in English | Czech language and literature department; students’ scientific conference; collection of contributions; Czech literature; Czech language; didactics |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Ester Nováková, Ph.D., učo 21335. Changed: 12/2/2022 19:39. |
Abstract |
---|
Na studentské vědecké konferenci, konané 18. 3. 2021, byly odpřednášeny následující příspěvky: studie Gabriely Čermákové (Současný stav podkrkonošského nářečí), Radima Ošmery (Metodologie výzkumu výslovnosti druhého jazyka), Veroniky Tinkové (Jazyková specifika výuky českého jazyka bilingvních dětí mladšího školního věku v česko-francouzském prostředí), Zuzany Procházkové (Alternativní metody ve výuce češtiny na SŠ), Miroslava Jindry (Já jsem Vinnetou!?: Prvky identifikace s literárním dílem a divadelním představením u dětí ve věku 8–9 let), Terezy Švandové (Co je lettrismus?), Kláry Březinové (Obraz Panny Marie ve vybraných dílech Jaroslava Durycha), Ondřeje Zabloudila Pechníka („Džungle, má lásko“ aneb Prsatý muž a zloděj příběhů Josefa Formánka) a Alexandry Gončarenko (Motiv iniciační cesty v díle Martina Ryšavého a Vladimira Sorokina). |
Abstract (in English) |
---|
At the Student academic conference held on 18th March 2021 the following papers were presented: studies by Gabriela Čermáková (“Contemporary Situation of Podkrkonošský Dialect”), Radim Ošmera (“The Methodology of the Research of Other Language”), Veronika Tinková (“Language Specifics in the Czech Language Education of Bilingual Children of Primary School Age in the Czech-French Environment”), Zuzana Procházková (“Alternative Methods in the Czech Language Education on Secondary Schools”), Miroslav Jindra (“I Am Vinnetou!?: Elements of Identifications with a Literary Work and Theatrical Performance of Children at 8–9 age”), Tereza Švandová (“What is Lettrism?”), Klára Březinová (“A Portrait of Virgin Mary in Elected Works of Jaroslav Durych”), Ondřej Zabloudil Pechník (“Jungle, My Love, or A Chesty Man and a Story Thief by Josef Formánek”) and Alexandra Gončarenko (“A Motif of the Initiatory Journey in Works of Martin Ryšavý and Vladimír Sorokin”). |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1596/2020, interní kód MU | Name: Jazyková a literární komunikace IV. (Acronym: JLK4) |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 21/7/2024 16:22