2021
LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht
PYTLÍK, Petr; Jana VELIČKOVÁ and Vojtěch ŠTILECBasic information
Original name
LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht
Name in Czech
LiLa - metodický portál pro didaktizace autentických textů ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Name (in English)
LiLa – the Methodological Portal for Work with Authentic Texts in Ger- man Classes
Authors
PYTLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Jana VELIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vojtěch ŠTILEC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Kraków, Empirische Studien und didaktische Implikationen der modernen Fremdsprachenforschung: am Beispiel des Deutschen, p. 115-134, 20 pp. 2021
Publisher
WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA AKADEMICKA
Other information
Language
German
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/21:00124168
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-83-8138-489-6
Keywords (in Czech)
jazykové krajiny; didaktizace autentických textů; vnímaní veřejných textů
Keywords in English
linguistic landscapes; didactisation of authentic texts; perception of public texts
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 21/2/2022 15:21, Dana Nesnídalová
In the original language
Das ursprünglich kulturwissenschaftliche Konzept der linguistic landscapes findet seit einigen Jahren auch in anderen kulturwissenschaftlichen Fachrichtungen Anwendung. Neulich erschienen mehrere Publikationen über theoretische Grundlagen zur Verwendung der authentischen und öffentlichen Texte im Fremdsprachenunterricht, sowie über praktische Entwürfe und deren Vorteile für die Fremdsprachen- und Kulturvermittlung. Der vorliegende Beitrag stellt das Projekt „LiLa“ vor, das an diese neuesten Trends anknüpft und versucht, sie in praktischen Didaktisierungen umzusetzen.
In Czech
Původně kulturně-vědní koncept jazykové krajiny je již několik let využíván i v jiných kulturně-vědních disciplínách. V poslední době vyšlo několik publikací o teoretických základech pro využití autentických a veřejných textů ve výuce cizích jazyků a také o praktických návrzích a jejich výhodách pro zprostředkování cizích jazyků a kultury. Tento článek představuje projekt „LiLa“, který na tyto nejnovější trendy navazuje a pokouší se je implementovat do prakticky zaměřených didaktizací.