PYTLÍK, Petr, Jana VELIČKOVÁ and Vojtěch ŠTILEC. LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht (LiLa – the Methodological Portal for Work with Authentic Texts in Ger- man Classes). In Sławomira Kołsut, Przemysław Gębal. Empirische Studien und didaktische Implikationen der modernen Fremdsprachenforschung: am Beispiel des Deutschen. Kraków: WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA AKADEMICKA, 2021, p. 115-134. ISBN 978-83-8138-489-6. Available from: https://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.07.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name LiLa – methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht
Name in Czech LiLa - metodický portál pro didaktizace autentických textů ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Name (in English) LiLa – the Methodological Portal for Work with Authentic Texts in Ger- man Classes
Authors PYTLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana VELIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vojtěch ŠTILEC (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Kraków, Empirische Studien und didaktische Implikationen der modernen Fremdsprachenforschung: am Beispiel des Deutschen, p. 115-134, 20 pp. 2021.
Publisher WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA AKADEMICKA
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00124168
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-8138-489-6
Doi http://dx.doi.org/10.12797/9788381384902.07
Keywords (in Czech) jazykové krajiny; didaktizace autentických textů; vnímaní veřejných textů
Keywords in English linguistic landscapes; didactisation of authentic texts; perception of public texts
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 21/2/2022 15:21.
Abstract
Das ursprünglich kulturwissenschaftliche Konzept der linguistic landscapes findet seit einigen Jahren auch in anderen kulturwissenschaftlichen Fachrichtungen Anwendung. Neulich erschienen mehrere Publikationen über theoretische Grundlagen zur Verwendung der authentischen und öffentlichen Texte im Fremdsprachenunterricht, sowie über praktische Entwürfe und deren Vorteile für die Fremdsprachen- und Kulturvermittlung. Der vorliegende Beitrag stellt das Projekt „LiLa“ vor, das an diese neuesten Trends anknüpft und versucht, sie in praktischen Didaktisierungen umzusetzen.
Abstract (in Czech)
Původně kulturně-vědní koncept jazykové krajiny je již několik let využíván i v jiných kulturně-vědních disciplínách. V poslední době vyšlo několik publikací o teoretických základech pro využití autentických a veřejných textů ve výuce cizích jazyků a také o praktických návrzích a jejich výhodách pro zprostředkování cizích jazyků a kultury. Tento článek představuje projekt „LiLa“, který na tyto nejnovější trendy navazuje a pokouší se je implementovat do prakticky zaměřených didaktizací.
Abstract (in English)
The cultural and scientific concept of linguistic landscapes is not used strictly in cultural and scientific disciplines anymore. Recently, several publications have appeared on theoretical foundations for the use of authentic and public texts in foreign language teaching, as well as on practical designs and their advantages for foreign language and cultural education. This article introduces the project „LiLa“ which develops on these latest trends and tries to transform them into practical teaching materials.
PrintDisplayed: 19/7/2024 09:37