Detailed Information on Publication Record
2022
Teorie a metodika výchovy
NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI et. al.Basic information
Original name
Teorie a metodika výchovy
Name (in English)
Theory and methodology of education
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Elportál, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-280-0131-5
ISSN
Keywords (in Czech)
Teorie a metodika výchovy; hra; komunikace; kritické myšlení; multikulturní výchova; postoje a předsudky; sociologické teorie vzdělávání; třídní učitel
Keywords in English
Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/10/2022 12:23, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Interaktivní publikace Teorie a metodika výchovy seznamuje čtenáře s aktuálními výzvami a problémy, kterým čelí český vzdělávací systém a učitelé. Jsou to právě na jedné straně teorie, které náročnou pedagogickou práci mohou proměnit v porozumění každodenních fenoménů a pak metodika, která může nastínit, jak postupovat při jejich zvládání a optimálním řešení. Učebnice je určena především studentům předmětů PdF: SZ6004, SZ6029 Teorie a metodika výchovy, ale i zájemcům o studium v navazujících magisterských uitelských programech, kteří své bakalářské studium absolvovali na jiné univerzitě.
In English
Through carefully selected and long-term profiled topics, the text introduces readers to the current challenges and issues facing our education system and teachers. It is, on the one hand, the theories that can transform the demanding work of pedagogy into an understanding of everyday phenomena and then the methodology that can outline how to proceed in coping with them and optimally resolving them. The text is intended not only for undergraduate students of all teacher-oriented programmes, but also for those interested in studying in the follow-up Master's programmes who have completed their undergraduate studies at another university.