POLÁNKOVÁ, Lenka, Hana CISOVSKÁ and Eva JANEBOVÁ. WELLBEING UČITELŮ A VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V KONTEXTU DRAMATICKÉ VÝCHOVY (THE WELL-BEING OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND MANAGEMENT WORKERS IN THE CONTEXT OF DRAMA IN EDUCATION). 1st ed. Brno: Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace, 2021, 41 pp. ISBN 978-80-85038-10-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name WELLBEING UČITELŮ A VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V KONTEXTU DRAMATICKÉ VÝCHOVY
Name in Czech WELLBEING UČITELŮ A VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V KONTEXTU DRAMATICKÉ VÝCHOVY
Name (in English) THE WELL-BEING OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND MANAGEMENT WORKERS IN THE CONTEXT OF DRAMA IN EDUCATION
Authors POLÁNKOVÁ, Lenka, Hana CISOVSKÁ and Eva JANEBOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 41 pp. 2021.
Publisher Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research report
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-85038-10-1
Keywords (in Czech) well-being; vzdělávání; výzkum; dramatická výchova
Keywords in English Well-being; Education; Research; Drama in Education
Changed by Changed by: MgA. Lenka Polánková, Ph.D., učo 70805. Changed: 17/2/2022 18:50.
Abstract
Realizovaný kvalitativní výzkum představuje sondu do pojetí wellbeingu vybraných učitelů a vedoucích pracovníků ze tří základních škol, kteří se v rámci projektu To be or not to be well? – Drama and Theatre in Education, který probíhal v letech 2019-2022 s podporou programu Evropské unie Erasmus+, účastnili vzdělávacího semináře z oblasti dramatické výchovy ve Středisku volného času Lužánky. Pomocí čtrnácti polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s časovým odstupem se šesti informanty, které byly analyzovány prostřednictvím metody interpretativní fenomenologické analýzy, zodpovídáme otázky: Jak vybraní učitelé a vedoucí pracovníci základních škol zapojení do projektu To Be reflektují svůj wellbeing na škole, kde učí? Jak podle vybraných učitelů a vedoucích pracovníků škol zapojených do projektu To Be může dramatická výchova přispívat k rozvoji wellbeingu u učitelů a žáků?
Abstract (in English)
The realised qualitative research, which falls under the international Erasmus + project, To be or not to be well? - Drama and theatre in education uses drama and theatre methods in education for the development of wellbeing of pupils and teachers in schools. The research functions as a probe into how selected teachers and school management workers understand wellbeing. The research subjects from three different primary schools have attended a seminar on Drama in Education in the The Lužánky Leisure Time Activity Centre as part of the aforementioned project. Through the use of the IPA (Interpretative Phenomenological Analysis) method, we have analysed fourteen semi-structured interviews with six research informants to answer these questions: How do primary school teachers and management workers who took part in the To Be project reflect on the well-being in their schools? According to the primary school teachers and management workers who took part in the To Be project, how can Drama in Education aid in the development of the well-being of teachers and pupils?
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:43