MAZÁČOVÁ, Pavlína and Jan VOKŘÁL. Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách (Digitized cultural heritage: potential for literacy and competence development (not only) in libraries). Online. In Eva Víchová. KISK 4 FUTURE - online. 1st ed. kisk.phil.muni.cz, 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách
Name (in English) Digitized cultural heritage: potential for literacy and competence development (not only) in libraries
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína and Jan VOKŘÁL.
Edition 1. vyd. KISK 4 FUTURE - online, 2021.
Publisher kisk.phil.muni.cz
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digitalizované kulturní dědictví; učící knihovník; informační gramotnost; digitální kompetence; Twine; vzdělávání
Keywords in English digitized cultural heritage; teaching librarian; information literacy; digital competences; Twine; education
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 20/2/2022 22:48.
Abstract
Komplexní edukační materiál zahrnuje v několika modulárních kapitolách problematiku využívání digitalizovaného kulturního dědictví pro potřeby vzdělávání a celoživotního učení. Pozornost je soustředěna do prostředí paměťové instituce - knihovny, aktérem využití degitalizovaného kulturního dědictví je učící knihovník jakožto designér eduakčních zdrojů. Jako příkald aplikačního potenciálu práce s digitalizovaným dědictvím je představena aplikace Twine.
Abstract (in English)
The comprehensive educational material includes in several modular chapters the issue of using the digitized cultural heritage for the needs of education and lifelong learning. Attention is focused on the environment of the memory institution - the library, the actor of the use of degitalized cultural heritage is the teaching librarian as a designer of educational resources. The Twine application is presented as an example of the application potential of working with digitized heritage.
Links
16076/2021 OULK-OLK, interní kód MUName: Digitální krajina, výzvy a trendy: inovační kurzy (Acronym: digi-inovace)
Investor: Ministry of Culture of the CR
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:23