NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 305 pp. ISBN 978-80-210-9974-6. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách
Name (in English) Non-traditional students studying education in Czech universities
Authors NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 305 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9974-6
Keywords (in Czech) netradiční studenti; pedagogické obory; výzkum; angažovanost ve studiu
Keywords in English non-traditional students; education degrees; research; study engagement
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 21/2/2022 08:49.
Abstract
Hlavním definičním kritériem této skupiny je věk a přestávka ve formálním vzdělávání po dokončení střední školy. Z netradičních studentů studujících na českých vysokých školách byli vybráni studenti studující pedagogické obory, tedy obory, které poskytují kvalifikaci pro práci ve vzdělávání (např. učitelé, poradci, vychovatelé, sociální pedagogové, asistenti učitele, vzdělavatelé dospělých). Kniha je rozdělená do 11 vzájemně propojených kapitol prezentujících teoretická východiska, metodologii a výsledky výzkumu provedeného autory knihy s využitím smíšeného výzkumného designu.
Abstract (in English)
This publication is devoted to the topic of non-traditional students in tertiary education. The key criteria for our definition of this group are age and a break in the formal educational trajectory after high school. From among all the non-traditional students in Czech higher education, we selected those who chose university studies in study programs that qualify them for work in education (e.g., teachers, counsellors, youth workers, teacher assistants, social educators, and adult educators). The book is divided into 11 interconnected chapters presenting theoretical background, methodology and results of mixed design research conducted by the team of authors.
Links
GA18-15451S, research and development projectName: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:36