B 2021

Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách

NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách

Name (in English)

Non-traditional students studying education in Czech universities

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 305 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9974-6

Keywords (in Czech)

netradiční studenti; pedagogické obory; výzkum; angažovanost ve studiu

Keywords in English

non-traditional students; education degrees; research; study engagement

Tags

Změněno: 21/2/2022 08:49, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Hlavním definičním kritériem této skupiny je věk a přestávka ve formálním vzdělávání po dokončení střední školy. Z netradičních studentů studujících na českých vysokých školách byli vybráni studenti studující pedagogické obory, tedy obory, které poskytují kvalifikaci pro práci ve vzdělávání (např. učitelé, poradci, vychovatelé, sociální pedagogové, asistenti učitele, vzdělavatelé dospělých). Kniha je rozdělená do 11 vzájemně propojených kapitol prezentujících teoretická východiska, metodologii a výsledky výzkumu provedeného autory knihy s využitím smíšeného výzkumného designu.

In English

This publication is devoted to the topic of non-traditional students in tertiary education. The key criteria for our definition of this group are age and a break in the formal educational trajectory after high school. From among all the non-traditional students in Czech higher education, we selected those who chose university studies in study programs that qualify them for work in education (e.g., teachers, counsellors, youth workers, teacher assistants, social educators, and adult educators). The book is divided into 11 interconnected chapters presenting theoretical background, methodology and results of mixed design research conducted by the team of authors.

Links

GA18-15451S, research and development project
Name: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Czech Science Foundation