c 2021

Living the school life - Lužánky calling teachers into play

DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL

Basic information

Original name

Living the school life - Lužánky calling teachers into play

Name in Czech

Žít školou naplno - Lužánky zvou učitele do hry

Authors

DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL

Edition

To Be – A Living Question. Guidebook for Drama & Education Practitioners, p. 78-119, 41 pp. 2021

Publisher

Nyitott Kör Egyesület

Other information

Language

English

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-615-01-2517-6

Keywords (in Czech)

dramatická výchova, divadlo ve výchově, wellbeing, učitelé

Keywords in English

drama in education, theatre in education, well-being, teachers

Tags

International impact
Změněno: 25/2/2022 17:25, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

The primary function of the guidebook is to share the case studies of Drama and Theatre in Education supporting the Well-being of school communities, compiled by the four partners, their encounters working with teachers and children, and some of the research conducted over the 29-months of the To Be project.

In Czech

Hlavním účelem této příručky je sdílet případové studie dramatu a divadla ve vzdělávání k podpoře wellbeingu školních komunit, které sestavili čtyři partneři, jejich setkání s učiteli a žáky a výzkumů provedených v průběhu 29 měsíců trvajícího projektu To Be.