RŮŽIČKOVÁ, Petra, Pavla FIALOVÁ, Petra STUCHLÍK FIŠEROVÁ, Simona Rozárka JÍLKOVÁ, Barbora NEŽIKOVÁ, Jiří PALÁT, Tomáš PERSAŇ, Jaromír SOBOTKA a Jana KLÁNOVÁ. Základy studia environmentálních procesů. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 69 s. ISBN 978-80-210-9684-4. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Základy studia environmentálních procesů
Název anglicky Fundamentals in Environmental Processes Research
Autoři RŮŽIČKOVÁ, Petra, Pavla FIALOVÁ, Petra STUCHLÍK FIŠEROVÁ, Simona Rozárka JÍLKOVÁ, Barbora NEŽIKOVÁ, Jiří PALÁT, Tomáš PERSAŇ, Jaromír SOBOTKA a Jana KLÁNOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 69 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Učebnice
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW IS
ISBN 978-80-210-9684-4
Klíčová slova česky laboratorní cvičení, magisterské studium, environmentální procesy, životní prostředí a zdraví, organické polutanty
Klíčová slova anglicky laboratory course, master’s degree program, environmental processes, environment and health, organic pollutant
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 22. 2. 2022 11:09.
Anotace
Laboratorní cvičení Základy studia environmentálních procesů (E1230) je předmět určený studentům prvního semestru navazujícího magisterského studijního programu Životní prostředí a zdraví na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity vyučovaný v podzimním semestru. Předmět volně navazuje na přednášky a výpočtový seminář předmětů E6050 a E6051 Osud toxických látek v životním prostředí. Náplní těchto kurzů je seznámení studentů s chemickými a fyzikálními zákonitostmi, které umožňují kvalitativní a kvantitativní popis osudu chemických látek v životním prostředí, zahrnující transport a rovnováhy látek mezi kompartmenty a jejich chemii v matricích a biomu. Cílem předmětu Základy studia environmentálních procesů je poté přenést teoretické poznatky o chování chemických látek v prostředí a procesech na fázových rozhraních do úrovně praktických dovedností. V rámci cvičení jsou zařazeny laboratorní úlohy zaměřené na environmentální procesy, transport a rovnováhu látek mezi kompartmenty a látky z hlediska lidského zdraví v souladu s náplní nového studijního oboru Životní prostředí a zdraví. Studenti v průběhu cvičení získají cenné praktické dovednosti v souladu s aktuálně používanými trendy, technikami a instrumentací moderní environmentální chemie. Studenti navíc budou postupovat maximálně samostatně tak, aby získali co nejvíce vlastních praktických laboratorních zkušeností a mohli samostatně realizovat všechny etapy laboratorních postupů, a to včetně vlastního vnímání souvislostí.
Anotace anglicky
The laboratory course, Fundamentals of Environmental Processes Research (E1230), is intended for students of the first semester of the follow-up aster's degree program, Environment and Health at the Faculty of Science Masaryk University, taught in the autumn semester. The course is directly associated with computational seminar E6050, and lecture E6051 The fate of toxic substances in the environment. The main aim of these courses is to acquaint students with the chemical and physical laws that allow a qualitative and quantitative description of the fate of chemicals in the environment, including the transport and balance of substances between compartments, and their chemistry in matrices and biomes. The aim of the course Fundamentals of Environmental Processes Research is to transfer theoretical knowledge about the behaviour of chemicals in the environment and processes at phase interfaces to the level of practical skills. The course includes laboratory experiments focused on environmental processes, transport and balance of substances between compartments, following the content of the new field of study Environment and Health. During the exercises, students will gain valuable practical skills with currently used trends, techniques and instrumentation of modern environmental chemistry. Also, students will proceed as independently as possible, to learn as much as possible, their own practical laboratory experience, and be able to independently implement all stages of laboratory procedures, including their perception of context.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:32