Detailed Information on Publication Record
2021
Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language
SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI and Květoslava KLÍMOVÁBasic information
Original name
Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language
Name in Czech
Komplexní jazykový rozbor jako jedna z metod výuky češtiny jako cizího jazyka
Authors
SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI and Květoslava KLÍMOVÁ
Edition
Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 0031-3815
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
komplexní jazyková analýza; žák s odlišným mateřským jazykem; migrace; čeština jako druhý jazyk
Keywords in English
complex language analysis; learner with a different mother tongue; migration; Czech as a second language
Tags
International impact
Změněno: 14/10/2022 12:04, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
With the increasing number of foreigners in the Czech Republic, teachers are facing a new challenge - teaching Czech as a foreign language. Within the chosen topic, the authors introduce the method of "complex language analysis", which supports the learning process by connecting abstract linguistic expressions with the real world. This method is characterized by three specific functions: motivation to learn, repetition and practice of the material, deepening understanding of new school work.
In Czech
S přibývajícím počtem cizinců v České republice stojí učitelé před novým úkolem – vyučovat češtinu jako cizí jazyk. V rámci zvoleného tématu představují autorky textu metodu „komplexní jazykové analýzy“, která podporuje proces učení tím, že propojuje abstraktní jazykové výrazy s reálným světem. Tato metoda se vyznačuje třemi specifi ckými funkcemi: motivace k učení, opakování a procvičování učiva, prohlubování porozumění nové školní práci.