SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI and Květoslava KLÍMOVÁ. Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 71, No 4, p. 602-607. ISSN 0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2061.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language
Name in Czech Komplexní jazykový rozbor jako jedna z metod výuky češtiny jako cizího jazyka
Authors SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI and Květoslava KLÍMOVÁ.
Edition Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 0031-3815.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2061
Keywords (in Czech) komplexní jazyková analýza; žák s odlišným mateřským jazykem; migrace; čeština jako druhý jazyk
Keywords in English complex language analysis; learner with a different mother tongue; migration; Czech as a second language
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 14/10/2022 12:04.
Abstract
With the increasing number of foreigners in the Czech Republic, teachers are facing a new challenge - teaching Czech as a foreign language. Within the chosen topic, the authors introduce the method of "complex language analysis", which supports the learning process by connecting abstract linguistic expressions with the real world. This method is characterized by three specific functions: motivation to learn, repetition and practice of the material, deepening understanding of new school work.
Abstract (in Czech)
S přibývajícím počtem cizinců v České republice stojí učitelé před novým úkolem – vyučovat češtinu jako cizí jazyk. V rámci zvoleného tématu představují autorky textu metodu „komplexní jazykové analýzy“, která podporuje proces učení tím, že propojuje abstraktní jazykové výrazy s reálným světem. Tato metoda se vyznačuje třemi specifi ckými funkcemi: motivace k učení, opakování a procvičování učiva, prohlubování porozumění nové školní práci.
PrintDisplayed: 30/4/2024 22:11