MACHALCOVÁ, Markéta and Martina JANČOVÁ. První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce. In In XVIII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Name in Czech První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Authors MACHALCOVÁ, Markéta and Martina JANČOVÁ.
Edition In XVIII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) První pomoc; první pomoc u dětí; školní a dětské úrazy; terénní výuka; starší školní věk; didaktické materiály
Changed by Changed by: Mgr. Martina Jančová, Ph.D., učo 10561. Changed: 10/3/2022 13:19.
Abstract
Předmětem diplomové práce je výzkum zabývající se první pomoci a důležitostí jejího zařazení do vzdělávání, a to v souvislosti s pedagogickou činností. Současně je práce zaměřena na specifika první pomoci v terénní výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou, empirickou a didaktickou. V teoretické části jsou nastíněny základní poznatky o první pomoci. Zároveň je poskytován vhled do rozvoje a inovací ve vzdělávání v oblasti první pomoci. V empirické části je zkoumán vztah studentů a učitelů k první pomoci. Zajímá nás, jak první pomoc vnímají, jak je pro ně důležitá a zejména jak funguje a jak se na školách učí. Výzkum byl prováděn standardní kvantitativní metodou – dotazníkové šetření. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a zodpovězeny hlavní i vedlejší výzkumné otázky. Obsahem didaktické části práce jsou kompletní návrhy hodin a vytvořené didaktické materiály pro žáky druhého stupně ZŠ, ve kterých jsou zohledněny výsledky výzkumu.
PrintDisplayed: 19/7/2024 17:50