PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ and Jan NEKVAPIL. Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival? (Simulation and Data Visualization for Physics and Chemistry Education – a Revival?). Online. In Jan Válek, Peter Marinič, Pavel Pecina. 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 122-129. ISBN 978-80-210-9998-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?
Name (in English) Simulation and Data Visualization for Physics and Chemistry Education – a Revival?
Authors PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ and Jan NEKVAPIL.
Edition 1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, p. 122-129, 8 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9998-2
Keywords (in Czech) simulace; vizualizace; výuka; fyzika; chemie
Keywords in English simulation; visualization; education; physics; chemistry
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 2/3/2022 13:33.
Abstract
Tváří v tvář koronavirové epidemii roste význam distančních forem výuky a také potenciál pro významnější uplatnění simulačních a vizualizačních metod ve výuce, přípravě studijních materiálů i samostudiu. Jako perspektivní platformy pro aplikaci se, spíše než specializované komerční programy, jeví obecně dostupné softwarové nástroje jako MS Excel, Python a R. Práce s těmito nástroji umožňuje navzájem integrovat znalosti matematiky a informatiky s poznatky z fyziky, resp. chemie.
Abstract (in English)
As a result of the coronavirus epidemics, the importance of distance forms of teaching and learning increase. It leads to more extensive application of simulation and visualization methods in teaching and preparation of study materials, or in learning and self-studying. Software tools like MS Excel, Python and R were found to be promising platforms for these purposes. The usage of these tools enables to integrate mathematical and computer science skills with physics and chemistry.
PrintDisplayed: 30/9/2024 21:17