ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK and Nikola STRAKOVÁ. Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika (Adult Education in the COVID-19 Pandemic and its Specific). Online. In Jan Válek, Peter Marinič, Pavel Pecina. 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 154-159. ISBN 978-80-210-9998-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika
Name (in English) Adult Education in the COVID-19 Pandemic and its Specific
Authors ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK and Nikola STRAKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, p. 154-159, 6 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9998-2
Keywords (in Czech) dospělý; edukace; dovednosti; kompetence; Covid-19; celoživotní vzdělávání
Keywords in English Adult; education; skills; competences; Covid-19; lifelong learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 2/3/2022 13:33.
Abstract
Příspěvek řeší problematiku edukace dospělých s ohledem na současnou situaci s covid-19. Vzdělávání dospělých je koncipováno na získávání či rozvoji již získaných dovedností. Při vzdělávání dospělých je stěžejní participace jedince do procesu vzdělávání a aktivní využití jeho osobních zkušeností. Tím se přímo zvyšuje motivace dospělých k dokončení studia a k pokračování v dalším vzdělávání. Zvláštnostem vzdělávání dospělých je přizpůsoben i systém vzdělávání. Tím, jak stoupá zájem o celoživotní vzdělávání, objevuje se mnoho nabídek pro dospělé jak v oblasti formálního, tak i v oblasti neformálního vzdělávání. Hlavním cílem příspěvku je popsat zvláštnosti vzdělávání dospělých a popsat nejdůležitější principy přístupu k on-line vzdělávání dospělých. Vzhledem k situaci, která je ve školství nová, neexistuje zatím dostatek výzkumů, které by se přímo věnovaly vzdělávání dospělých.
Abstract (in English)
The paper addresses the issue of adult education with regard to the current situation with Covid-19. Adult education is designed to acquire or develop already acquired skills. The participation of an individual in his / her educational process and the active use of his / her personal experience is crucial in adult education. This directly increases the motivation of adults to complete their studies and continue their education. The education system is also adapted to the peculiarities of adult education. As interest in lifelong learning increases, there are many offers for adults in both formal and non-formal education. The main goal of the paper is to describe the peculiarities of adult education and describe the most important principles of access to online adult education. Due to the situation that is new in education, there is not yet enough research that would directly address adult education.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:47