Detailed Information on Publication Record
2021
Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
PITNEROVÁ, Pavla and Petra TUŽILOVÁBasic information
Original name
Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Name in Czech
Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství
Name (in English)
Supporting measures from the perspective of teachers
Authors
Edition
Ostrava, Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami, p. 86-95, 10 pp. 2021
Publisher
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7599-270-3
Keywords (in Czech)
dotazníkové šetření; inkluze; kvantitativní výzkum; podpůrná opatření; speciální pedagogika; učitel; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English
questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
Změněno: 17/3/2022 13:42, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak studenti středoškolského vzdělávání vnímají téma inkluze na českých školách, jaké mají povědomí o některých podpůrných opatřeních, určených pro žáky se SVP. V empirické části výzkumu byl pro získání dat od studentů magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2016–2017 použit dotazník s možností otevřených odpovědí. Tři čtvrtiny respondentů dokázaly uvést alespoň jedno podpůrné opatření; Téměř 40 % respondentů bylo schopno pojmenovat tři nebo více podpůrných opatření. Asistent (bez specifikace) byl nejčastěji hlášeným prvkem podpůrných opatření.
In English
The aim of the research was to find out how secondary school students perceive the topic of inclusion in Czech schools, what they are aware of specific support measures for pupils with SEN. In the empirical part of the research, an open-ended questionnaire was used to obtain data from students of the Master degree studies at the Faculty of Arts of Masaryk University in 2016–2017. Three quarters of respondents were able to mention at least one support measure; Almost 40% of respondents were able to name three or more support measures. The assistant (without specification) was the most commonly reported element of support measures.
Links
MUNI/A/1432/2018, interní kód MU |
|