Detailed Information on Publication Record
2021
Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů
HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů
Name in Czech
Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů
Name (in English)
Outdoor education at Faculty of Education, Masaryk University. Support for the use of technology and the implementation of research activities in the undergraduate education of future teachers
Authors
HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Miroslav JIREČEK, Petr KNECHT, Marek TRÁVNÍČEK, Jaroslav VRBAS, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Jaromír KOLEJKA, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL and Petr SOJÁK
Edition
1. vyd. Brno, 154 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9916-6
Keywords (in Czech)
inovace; terénní výuka; silná výuková strategie; mezipředmětové vazby
Keywords in English
innovation; outdoor education; fieldwork; interdisciplinarity
Tags
Reviewed
Změněno: 24/3/2022 22:59, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Publikace popisuje proces přípravy, tvorby, pilotáže a realizace interdisciplinárních vzdělávacích materiálů a kurzů. Jednotlivé kapitoly ukazují příklady dobré praxe vedoucí k maximálnímu propojení výuky s využitím mezipředmětových vztahů a průřezových témat. V jejich průběhu byly adekvátně zařazovány moderní strategie řízení učební činnosti. Inovativní kurzy terénní výuky vznikaly ve spolupráci vysokoškolských učitelů napříč katedrami geografie, biologie, historie, tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, sociální pedagogiky a anglického jazyka na PdF MU.
In English
The publication describes the process of preparation, creation, piloting and implementation of interdisciplinary educational materials and courses. The individual chapters show examples of good practice leading to the maximum interconnection of teaching using interdisciplinary relationships and cross-cutting themes. In the course of them, modern learning management strategies were adequately included. Innovative field teaching courses were created in cooperation with university teachers across the departments of geography, biology, history, physical education and health education, social pedagogy and English at the Faculty of Education, Masaryk University.