B 2021

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

Name in Czech

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

Name (in English)

Outdoor education at Faculty of Education, Masaryk University. Support for the use of technology and the implementation of research activities in the undergraduate education of future teachers

Edition

1. vyd. Brno, 154 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-9916-6

Keywords (in Czech)

inovace; terénní výuka; silná výuková strategie; mezipředmětové vazby

Keywords in English

innovation; outdoor education; fieldwork; interdisciplinarity

Tags

Reviewed
Změněno: 24/3/2022 22:59, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace popisuje proces přípravy, tvorby, pilotáže a realizace interdisciplinárních vzdělávacích materiálů a kurzů. Jednotlivé kapitoly ukazují příklady dobré praxe vedoucí k maximálnímu propojení výuky s využitím mezipředmětových vztahů a průřezových témat. V jejich průběhu byly adekvátně zařazovány moderní strategie řízení učební činnosti. Inovativní kurzy terénní výuky vznikaly ve spolupráci vysokoškolských učitelů napříč katedrami geografie, biologie, historie, tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, sociální pedagogiky a anglického jazyka na PdF MU.

In English

The publication describes the process of preparation, creation, piloting and implementation of interdisciplinary educational materials and courses. The individual chapters show examples of good practice leading to the maximum interconnection of teaching using interdisciplinary relationships and cross-cutting themes. In the course of them, modern learning management strategies were adequately included. Innovative field teaching courses were created in cooperation with university teachers across the departments of geography, biology, history, physical education and health education, social pedagogy and English at the Faculty of Education, Masaryk University.