BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Hana SPLAVCOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Metodická příručka Předškolní a prvostupňové vzdělávání. Pedagogická diagnostika v mateřské škole (Methodical handbook Preschool and primary education. Pedagogical diagnostics in kindergarten). První. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2022, 32 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodická příručka Předškolní a prvostupňové vzdělávání. Pedagogická diagnostika v mateřské škole
Name (in English) Methodical handbook Preschool and primary education. Pedagogical diagnostics in kindergarten
Authors BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Hana SPLAVCOVÁ and Zora SYSLOVÁ.
Edition První. Praha, 32 pp. 2022.
Publisher Národní pedagogický institut České republiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Diagnostika; mateřská škola; předškolní vzdělávání.
Keywords in English Diagnostics; kindergarten; preschool education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 20/3/2023 11:58.
Abstract
Metodická příručka je součástí materiálů vydaných Národním pedagogickým institutem České republiky v rámci projektu SYPO na pomoc učitelům, k jejich podpoře při realizaci pedagogické diagnostiky v mateřských školách. Jejím cílem je seznámit učitele mateřských škol s typy diagnostiky, jejími cíli a využitím v souladu s požadavky Rámcového vzdělávacího program pro předškolní vzdělávání (2021). Příručku mohou využít také učitelé elementaristé, kteří přímo navazují na předškolní vzdělávání.
Abstract (in English)
The methodological manual is a part of the materials published by the National Pedagogical Institute of the Czech Republic within the SYPO project to help teachers to support them in the implementation. pedagogical diagnostics in kindergartens. Its aim is to acquaint kindergarten teachers with the types of diagnostics, its objectives and use in accordance with the requirements of the Framework Educational Program for Preschool Education (2021). The handbook can also be used by elementary teachers who are directly related to pre-school education.
PrintDisplayed: 1/5/2024 20:44