JIRÁSEK, Ivo, Jiří NĚMEC a Richard MACKŮ. Foglar v nás : Záhada hlav a lomu. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 183 s. ISBN 978-80-210-8635-7. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8635-2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Foglar v nás : Záhada hlav a lomu
Název anglicky Foglar in us : the mystery of heads and quarries
Autoři JIRÁSEK, Ivo, Jiří NĚMEC a Richard MACKŮ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 183 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8635-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8635-2021
Klíčová slova česky Jaroslav Foglar; pedagogika volného času; táboření; výchova v přírodě; zážitková pedagogika
Klíčová slova anglicky Jaroslav Foglar; leisure education; camping; outdoor education; experiential pedagogy
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 15. 3. 2022 08:54.
Anotace
Představení osobnosti, díla a vlivu Jaroslava Foglara se neomezuje na historickou životopisnou črtu, ale usiluje mj. na základě empirického šetření (n=1174) o ucelené odborné zpracování poměrně složitého so- ciálního jevu. Svědčí o vlivu obvykle v dětství získané čtenářské zkuše- nosti na celý budoucí život, stejně jako o zájmu několika vědních oborů (komiksová studia, literární věda, religionistika, pedagogika) o specific- ké metody skautského vychovatele, spisovatele chlapecké literatury a redaktora několika dětských časopisů. Je tak prvním knižním počinem přesahujícím teoretické úvahy a hypotézy směrem k evidenci založené na dotazování čtenářů a příznivců Foglarových textů.
Anotace anglicky
The presentation of the personality, work and influence of Jaroslav Foglar is not limited to a historical biographical sketch, but seeks, among other things, on the basis of an empirical survey (n = 1174), to provide a compre- hensive professional treatment of a relatively complex social phenom- enon. The evidence of the influence which the reading experience usually acquired in childhood has on the whole future life, as well as the interest of several scientific disciplines (comic studies, literary science, religious studies, education) in the specific methods of the scout educator, writer of boys’ literature and editor of several children’s magazines is thus the first book venture going beyond theoretical considerations and hypoth- eses towards evidence based on surveys of readers and fans of Foglar’s texts.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 07:55