BRÜCKNEROVÁ, Karla. Intergenerational learning at schools. In Vyžádaná přednáška na University of Malaga. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intergenerational learning at schools
Name in Czech Mezigenerační učení na školách
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition Vyžádaná přednáška na University of Malaga, 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) mezigenerační učení; informální učení; učení na pracovišti
Keywords in English intergenerational learning; informal learning; workplace learning
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 13/1/2023 12:25.
Abstract
Intergenerational learning (IGL) between teachers is an important tool to promote both continuity of good practice and innovation in schools. However, not all schools are exploiting this potential. The paper therefore first defines a typology of MGU and discusses the way in which different types of MGU appear in schools with different characteristics. Moreover, author shows how school leadership can contribute to the implementation of each type of MGU.
Abstract (in Czech)
Mezigenerační učení (MGU) mezi učiteli představuje významný nástroj, jak na školách podpořit jak kontinuitu dobré praxe, tak i inovaci. Ne na všech školách je však tohoto potenciálu využíváno. Příspěvek proto nejprve vymezuje typologii MGU a diskutuje způsob, jímž se jednotlivé typy MGU uplatňují ve školách s rozmanitými charakteristikami. Následně ukazuje, jak k realizaci jednotlivých typů MGU může přispívat vedení školy.
PrintDisplayed: 20/7/2024 15:22