MUSIL, Ondřej and Petr HALA. Musica viva in schola XXVII. Sborník konferenčních příspěvků (Musica viva in schola XXVII.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 165 pp. ISBN 978-80-280-0028-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0028-2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Musica viva in schola XXVII. Sborník konferenčních příspěvků
Name (in English) Musica viva in schola XXVII.
Authors MUSIL, Ondřej and Petr HALA.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 165 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0028-8
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0028-2021
Keywords (in Czech) Musica viva in schola, hudební výchova, umění a kultura, hudební tradice, vzdělávání, věda a výzkum
Keywords in English Musica viva in schola, music, art and culture, musical traditions, education, science and research
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 16/3/2022 14:51.
Abstract
Sborník příspěvků z jubilejní 30. mezinárodní hudebně pedagogické konference Musica viva in schola navazuje na tradici vydávání konferenčních textů MVIS z minulých let. Příspěvky reagují na aktuální problémy hudební výchovy a oblasti umění a kultury, včetně moderních přístupů ve vzdělávání a výzkumných projektů. Aktuální ročník zaměřuje svoji pozornost vedle uvedeného také na oblast hudebních tradic v hudebním vzdělávání. Mezi autory se objevují jak vědečtí a akademičtí pracovníci, tak i hudební didaktikové, odborníci z praxe a zástupci národních a mezinárodních hudebně výchovných společností.
Abstract (in English)
The proceeding from the jubilee 30th international music-educational conference Musica viva in schola continues the tradition of publishing MVIS conference papers from previous years. The contributions respond to current issues in music education and the arts and culture, including modern approaches in education and research projects. In addition to the above, the current year also focuses on musical traditions in music education. Authors include academics and researchers, as well as music didactics, practitioners, and representatives of national and international music education societies.
PrintDisplayed: 26/4/2024 10:20