CHREN, Stanislav, Martin MACÁK, Bruno ROSSI a Barbora BÜHNOVÁ. Evaluating Code Improvements in Software Quality Course Projects. Online. In Proceedings of The 25th International Conference on Evaluation and Assessment in Software Engineering. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery (ACM), 2022, s. 160-169. ISBN 978-1-4503-9613-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3530019.3530036.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluating Code Improvements in Software Quality Course Projects
Autoři CHREN, Stanislav (703 Slovensko, garant, domácí), Martin MACÁK (703 Slovensko, domácí), Bruno ROSSI (380 Itálie, domácí) a Barbora BÜHNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání New York, NY, USA, Proceedings of The 25th International Conference on Evaluation and Assessment in Software Engineering, od s. 160-169, 10 s. 2022.
Nakladatel Association for Computing Machinery (ACM)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/22:00125535
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-9613-4
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3530019.3530036
Klíčová slova anglicky Software Engineering; Software Engineering Education; Software Quality; Static Code Analysis; Qualitative Analysis
Štítky core_A, firank_A
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Martin Macák, Ph.D., učo 410452. Změněno: 12. 3. 2023 21:21.
Anotace
Software quality sits at the core of software engineering as a discipline. Yet, although each university software-engineering and the software-development course covers software quality to some extent, practitioners still lament on graduates’ readiness for practise for this very reason—poor quality of their code. As a result, we have engaged university industrial partners in designing a master-degree Software Quality course that puts the key software quality topics in one place. In this paper, we report on the effects of the course on the quality of students’ coding projects. To this end, we have analysed a total of 54 project submissions from 27 students, with both manual and automated quality assessment methods. We have employed 30 manual and 22 automated quality characteristics related to coding style, architecture design and general development practices. In particular, we examine which characteristics of the code have improved the most and what were the most common issues. Additionally, we investigate how the code quality improvement is related to external aspects such as students’ prior coding experience, interest and their time spent on the assignments. We use the results to formulate a set of lessons learned in order to improve the design of the course and to inspire educators who consider introducing a similar type of course.
Návaznosti
CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000822, interní kód MU
(Kód CEP: EF16_019/0000822)
Název: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur (Akronym: C4e)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur, PO 1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum
EF16_019/0000822, projekt VaVNázev: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur
MUNI/A/1230/2021, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 22 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 22
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 07:53