2022
Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms
FOŘTOVÁ, Nicola CatherineZákladní údaje
Originální název
Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms
Název česky
Zkoumání interakce : Korekční postupy ve virtuálních a osobních učebnách
Autoři
Vydání
Hradec Králové Anglophone Conference, 24th-25th March, 2022, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
interakce; opravné postupy; virtuální realita; interakce žák-učitel; konverzační analýza
Klíčová slova anglicky
interaction; correction practices; virtual reality; student‑teacher interaction; conversation analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2023 11:22, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
V originále
The aim of this presentation is to provide an introduction to a research project which examines classroom interaction in the English as a foreign language (EFL) context. The focus of the research is the various correction practices used by pre and in service teachers in differing classroom contexts in the Czech Republic, one of which includes an immersive virtual environment (IVE). Three datasets of video and audio recording will be analysed using multimodal conversation analysis (CA) to reveal the practices used. Correction has been a key issue in second language acquisition (SLA) theory for over 70 years, and recent perspectives in SLA have shifted to the social value of error (trouble) and correction., which in the classroom may happen through student-teacher interaction. In addition, Covid-19 has meant that the use of technology in EFL, be it as a tool for language practice, and/ or a platform for lessons, is now much more mainstream than before. It is hoped that examining the various practices used in various contexts by teachers with varying levels of experience, will uncover the less and more successful practices, and allow insights into the degree to which the environment influences this.
Česky
Cílem této prezentace je poskytnout úvod do výzkumného projektu, který zkoumá interakci ve třídě v kontextu angličtiny jako cizího jazyka (EFL). Těžištěm výzkumu jsou různé korekční praktiky používané učiteli předškolního vzdělávání a učitelů v různých třídách v České republice, z nichž jeden zahrnuje imerzivní virtuální prostředí (IVE). Pomocí multimodální konverzační analýzy (CA) budou analyzovány tři datové sady video a audio nahrávek, aby se odhalily používané postupy. Náprava je klíčovou otázkou v teorii osvojování druhého jazyka (SLA) již více než 70 let a nedávné perspektivy v SLA se posunuly k sociální hodnotě chyb (problémů) a nápravy, k nimž ve třídě může dojít prostřednictvím interakce mezi studentem a učitelem . Kromě toho Covid-19 znamená, že používání technologií v EFL, ať už jako nástroje pro jazykové procvičování a/nebo platformy pro výuku, je nyní mnohem běžnější než dříve. Doufáme, že zkoumání různých postupů používaných v různých kontextech učiteli s různou úrovní zkušeností odhalí méně a více úspěšné postupy a umožní nahlédnout do míry, do jaké to prostředí ovlivňuje
Návaznosti
MUNI/A/1479/2021, interní kód MU |
|