k 2022

Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms

FOŘTOVÁ, Nicola Catherine

Základní údaje

Originální název

Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms

Název česky

Zkoumání interakce : Korekční postupy ve virtuálních a osobních učebnách

Vydání

Hradec Králové Anglophone Conference, 24th-25th March, 2022, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

interakce; opravné postupy; virtuální realita; interakce žák-učitel; konverzační analýza

Klíčová slova anglicky

interaction; correction practices; virtual reality; student‑teacher interaction; conversation analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2023 11:22, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of this presentation is to provide an introduction to a research project which examines classroom interaction in the English as a foreign language (EFL) context. The focus of the research is the various correction practices used by pre and in service teachers in differing classroom contexts in the Czech Republic, one of which includes an immersive virtual environment (IVE). Three datasets of video and audio recording will be analysed using multimodal conversation analysis (CA) to reveal the practices used. Correction has been a key issue in second language acquisition (SLA) theory for over 70 years, and recent perspectives in SLA have shifted to the social value of error (trouble) and correction., which in the classroom may happen through student-teacher interaction. In addition, Covid-19 has meant that the use of technology in EFL, be it as a tool for language practice, and/ or a platform for lessons, is now much more mainstream than before. It is hoped that examining the various practices used in various contexts by teachers with varying levels of experience, will uncover the less and more successful practices, and allow insights into the degree to which the environment influences this.

Česky

Cílem této prezentace je poskytnout úvod do výzkumného projektu, který zkoumá interakci ve třídě v kontextu angličtiny jako cizího jazyka (EFL). Těžištěm výzkumu jsou různé korekční praktiky používané učiteli předškolního vzdělávání a učitelů v různých třídách v České republice, z nichž jeden zahrnuje imerzivní virtuální prostředí (IVE). Pomocí multimodální konverzační analýzy (CA) budou analyzovány tři datové sady video a audio nahrávek, aby se odhalily používané postupy. Náprava je klíčovou otázkou v teorii osvojování druhého jazyka (SLA) již více než 70 let a nedávné perspektivy v SLA se posunuly k sociální hodnotě chyb (problémů) a nápravy, k nimž ve třídě může dojít prostřednictvím interakce mezi studentem a učitelem . Kromě toho Covid-19 znamená, že používání technologií v EFL, ať už jako nástroje pro jazykové procvičování a/nebo platformy pro výuku, je nyní mnohem běžnější než dříve. Doufáme, že zkoumání různých postupů používaných v různých kontextech učiteli s různou úrovní zkušeností odhalí méně a více úspěšné postupy a umožní nahlédnout do míry, do jaké to prostředí ovlivňuje

Návaznosti

MUNI/A/1479/2021, interní kód MU
Název: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II