FOŘTOVÁ, Nicola Catherine. Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms. In Hradec Králové Anglophone Conference, 24th-25th March, 2022. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Investigating Interaction : Correction Practices in Virtual and Face-to-Face Classrooms
Name in Czech Zkoumání interakce : Korekční postupy ve virtuálních a osobních učebnách
Authors FOŘTOVÁ, Nicola Catherine.
Edition Hradec Králové Anglophone Conference, 24th-25th March, 2022, 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) interakce; opravné postupy; virtuální realita; interakce žák-učitel; konverzační analýza
Keywords in English interaction; correction practices; virtual reality; student‑teacher interaction; conversation analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 1/2/2023 11:22.
Abstract
The aim of this presentation is to provide an introduction to a research project which examines classroom interaction in the English as a foreign language (EFL) context. The focus of the research is the various correction practices used by pre and in service teachers in differing classroom contexts in the Czech Republic, one of which includes an immersive virtual environment (IVE). Three datasets of video and audio recording will be analysed using multimodal conversation analysis (CA) to reveal the practices used. Correction has been a key issue in second language acquisition (SLA) theory for over 70 years, and recent perspectives in SLA have shifted to the social value of error (trouble) and correction., which in the classroom may happen through student-teacher interaction. In addition, Covid-19 has meant that the use of technology in EFL, be it as a tool for language practice, and/ or a platform for lessons, is now much more mainstream than before. It is hoped that examining the various practices used in various contexts by teachers with varying levels of experience, will uncover the less and more successful practices, and allow insights into the degree to which the environment influences this.
Abstract (in Czech)
Cílem této prezentace je poskytnout úvod do výzkumného projektu, který zkoumá interakci ve třídě v kontextu angličtiny jako cizího jazyka (EFL). Těžištěm výzkumu jsou různé korekční praktiky používané učiteli předškolního vzdělávání a učitelů v různých třídách v České republice, z nichž jeden zahrnuje imerzivní virtuální prostředí (IVE). Pomocí multimodální konverzační analýzy (CA) budou analyzovány tři datové sady video a audio nahrávek, aby se odhalily používané postupy. Náprava je klíčovou otázkou v teorii osvojování druhého jazyka (SLA) již více než 70 let a nedávné perspektivy v SLA se posunuly k sociální hodnotě chyb (problémů) a nápravy, k nimž ve třídě může dojít prostřednictvím interakce mezi studentem a učitelem . Kromě toho Covid-19 znamená, že používání technologií v EFL, ať už jako nástroje pro jazykové procvičování a/nebo platformy pro výuku, je nyní mnohem běžnější než dříve. Doufáme, že zkoumání různých postupů používaných v různých kontextech učiteli s různou úrovní zkušeností odhalí méně a více úspěšné postupy a umožní nahlédnout do míry, do jaké to prostředí ovlivňuje
Links
MUNI/A/1479/2021, interní kód MUName: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 30/4/2024 15:08